HaberGO.Com - Habere Giden Yolunuz - Son Durum Haberler
Önceki Önceki
Emzirme, annede depresyonu azaltıyor

Emzirme, annede depresyonu azaltıyor

  Bu Haber 24 Şubat 2011, Perşembe 14:31:10 Eklenmiştir. 355 Kez Okunmuştur.
Emzirme, annede depresyonu azaltıyor Toplum Sağlığı Araştırma ve Geliştirme Merkezi Müdürü Prof. Dr. Nazmi Zengin, katı besinlerin bebekte obeziteye yol açtığını belirterek annenin depresyondan kurtulması için emzirmesi gerektiğini söyledi.

  



Toplum Sağlığı Araştırma ve Geliştirme Merkezi Müdürü Prof. Dr. Nazmi Zengin, ABD'de Harvard Üniversitesi tarafından Boston Çocuk Hastanesiyle ortalaşa yapılan bir araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riskinin 6 kat arttığının tespit edildiğini söyledi.

Zengin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, anne sütünün hem anne hem de bebek için yararlı olduğunu belirtti.

Anne sütünün hastalıkları azalttığını, herhangi bir nedenle hastalık olduğunda iyileşmesini desteklediğini ifade eden Zengin, ''Annelere 2 yaş dolana kadar bebeklerini emzirmeleri önerilir. Dünya Sağlık Örgütü 6 aylık olana kadar bebeklere sadece anne sütü verilmesini öneriyor. Bu süre içinde verilmesi gereken tek destek demir ve D vitaminidir'' dedi.

Anne sütünün bebekler için mükemmel bir gıda olmasının yanı sıra aynı zamanda onlar için bağışıklık sistemini güçlendiren bir aşı gibi de işlev gördüğünü dile getiren Zengin, anne sütü emen bebeğin daha az hastalandığını, anne sütünün ishalli hastalıklara, solunum yolu enfeksiyonlarına, orta kulak iltihabına, şeker ve astım gibi hastalıklara karşı bebeği koruduğunu bildirdi.

-KATI GIDALAR VERİLEN BEBEKLERDE OBEZİTE GÖRÜLME RİSKİ ARTIYOR-

Zengin, kısa süre önce de Boston Çocuk Hastanesi ve Harvard Üniversitesi'nce bebekler üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarının da anne sütünün önemini bir kez daha ortaya koyduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

''Harvard Üniversitesi tarafından Boston Çocuk Hastanesiyle ortalaşa yapılan araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riskinin 6 kat arttığı tespit edildi. Bugün bazı anneler 4 ay dolmadan patates, elma, armut gibi katı gıdaları ezerek bebeklerine veriyor. Bu bebeklerin gelişimi için oldukça zararlı. Sussanna Huh ve arkadaşlarınca 847 çocuk üzerinde yapılan araştırma, anne sütünün bebeklerin sağlığı için ne denli vazgeçilmez bir madde olduğunu açıkça ortaya koyuyor.''

Emzirmenin annneye de çok sayıda yararı olduğunu dile getiren Zengin, emzirmenin oksitosin hormonunu uyardığından doğumdan sonra rahmin toparlanmasının ve emziren annelerin doğum öncesi aldıkları kiloları vermelerinin daha kolay olduğunun belirlendiğini belirtti.

-EMZİRME, ANNEDE DEPRESYON GÖRÜLME RİSKİNİ DE AZALTIYOR-

Doğum sonrası depresyonun da kadınlarda görülen ve onların en büyük hazzı olan annelik duygusunu yaşamalarını gölgeleyen bir hastalık olduğunu anlatan Zengin, emziren annelerde doğum sonrası depresyon ile meme ve yumurtalık kanserlerinin daha az görüldüğünü dile getirdi.

Zengin, hazır mamaların hem ekonomik hem de sağlık bakımından zararlı olduğunu, bu mamalarda anne sütünde bulunan besinlerin, vitaminlerin ve bağışıklığı güçlendiren maddelerin birarada bulunmasının mümkün olmadığını sözlerine ekledi.

haber 7



ETİKETLER : Emzirme, annede depresyonu azaltıyor,

DİĞER SAĞLIK HABERLERİ
SAĞLIK HABERLERİNİN ALT KATEGORİLERİ
 
Tek Tıkla Tüm Ulusan Gazete Manşetleri
 
Kazakça konuşan Erdo
Türkçe Olimpiyatları
İşte Pakistanlı Ahme
Haber Türk 1 Gün Kon
CNN Türk A.Hakan Tar
TV8 Okan Bayülgen Kr
TRT Kurt Kanunu 16.B
23 Mayıs Memur Grevi
Memur Zammını Belirl
İstanbul Kartal'da M
Başbakan Erdoğan'ın
İçişleri Bakanından
Zekeriya Öz'den Çizi
Geleceğin Karayollar
Can Bonomo Eurovisio
Milli Eğitim Bakanın
Başbakan Erdoğan'ın
6200 tonluk tarihi b
[ Tümünü Göster ]
 
 
28 Şubat Soruşturmasında Reha Muhtar a Neden Bağırıyordun Diye Sorulmalı mı ?
EVET
HAYIR
GEREKSİZ BİR ANKET

Diger Anketler İçin Tıklayın...
 
Acil Satılık Uygun Fiyata Denize Sıfır Y
Reklam Ver
İl İl Namaz Vakti , Namaz Vakitleri , Ra
Xsorgula.Com Online Sorgulama Sitesi İle
Gazete Manşetleri - Günlük Gazete Manşet
Üniversite Web Adresleri
Medya Yayın Linkleri - Gazete Linkleri -
TV İzle - Radyo Dinle
Belgeseller İzle
Yabancı Müzik Dinle
Sesli Şiir Dinle
T.S.M Dinle
Türkü Dinle
İlahi Dinle
Ezgi Dinle

Şehirlerde Arama 
Sehir Seçin  Sehir Seçin  Adana  Afyonkarahisar  Aksaray  Ankara  Antalya  Aydin  Balikesir  Bolu  Bursa  Çanakkale  Çorum  Denizli  Diyarbakir  Edirne  Elazig  Erzurum  Eskisehir  Gaziantep  Hatay  Istanbul  Izmir  Kahramanmaras  Kayseri  Kocaeli  Konya  Kütahya  Malatya  Manisa  Mersin  Mugla  Nevsehir  Osmaniye  Sakarya  Samsun  Sivas  Tekirdag  Trabzon  Usak  Zonguldak
Buraya Reklam
Web Stats
Sitemizde Yayınlanan haber, Yazı, Video, Makale ve Dökümanları Sitemiz Paylaşım Amaçlı Sunar Ve Hiçbir Sorumluluk Kabul Etmez.
Buraya Reklam
 
twitter de yazdıkları, Sağlık Bakanlığı Götürü Bedel Sözleşmesi , Görev ve Çalışma Esasları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Türk Telekom Anadolu Lisesi İSTANBUL , bahçeli son grup konuşması,   12 Haziran 2011 Milletvekili Seçimi Büyükçekmece İlçesi Kesinleşmiş Sonucu, maç özetleri , 4.Yarışmacı Faruk Tamer , İnşaat Tek.-Yapı Tasarımı 2011 Ağustos Dönemi İlk Atama Taban Puanı, rganik yakıtla ilk transatlantik uçuş 5.5 Ton daha az karbon salınımı -VİDEO 25.06.2011, Turgut Özakman , Anne Karnında 4 Boyutlu Ultrason ile çekilen resimde bebeğin hareketi ilgi çekiyor .....anne karnında bebeğin resmi, Mardin, ili Hak ve eşitlik partisi millet vekili aday listesi 12 haziran 2011 Bitlis ili Hepar, İspanya hazırlık maçları, ufo gerçeği, iib mezunlarına kadro, timsah ve fil mücadele, burslu bölümler taban puanları, Çalışanların Bayram tatili 9 Güne Çıktı, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Araştırma ve Uygulama Merkezi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Cevheri Güven, hilal 3 tane, yaptığı yazılı açıklamayla kuruluşunu ilan etti. , www.iddaaname.org, m.ali birand son darbe 5.bölüm, Online Başlangıç filmini izle, 26 % oranlarındaydı.12 Haziran 2011 genel seçim sonuçlarında CHP, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Karpaty Lviv - Galatasaray Canlı İzle,