HaberGO.Com - Habere Giden Yolunuz - Son Durum Haberler
Önceki Önceki
Emzirmek anneyi kalp ve felç riskinden koruyor

Emzirmek anneyi kalp ve felç riskinden koruyor

  Bu Haber 10.11.2009 21:36:08 Eklenmiştir. 306 Kez Okunmuştur.
Emzirmek anneyi kalp ve felç riskinden koruyor Yapılan araştırma, bebeklerini anne sütüyle besleyenlerin sadece miniklerin gelecekteki sağlıkları için değil kendi sağlıkları için de doğru tercihte bulunduğunu ortaya çıkardı

  



ABD'de yapılan araştırma, bebeklerini anne sütüyle besleyenlerin sadece miniklerin gelecekteki sağlıkları için değil kendi sağlıkları için de doğru tercihte bulunduğunu ortaya çıkardı ABD'de Pittsburg Üniversitesince yürütülen ve sonuçlan Kadın Hastalıkları ve Doğum dergisinin mayıs sayısında yayımlanan araştırma, bebeklerini emziren annelerin kalp damar hastalıkları, diyabet ve yüksek tansiyon ile felç geçirme riskinin emzirmeyenlere oranla daha az olduğunu gösteriyor.
Araştırmaya göre, emzirmek vücutta depolanan yağ miktarını azalttığı için bebeklerini anne sütüyle besleyen anneler ileriki yaşlarda belli hastalıklara karşı daha korumalı oluyor.

Üniversitenin doğumlarının üzerinden ortalama 35 yıl geçmiş 139 bin kadın üzerinde yaptığı araştırmada, bebeklerini yaklaşık 1 yıl boyunca emziren kadınların hiç emzirmeyenlere oranla kalp damar hastalıklarına yakalanma, kalp krizi ve felç geçkine riskinin yüzde 10 oranında azaldığı görülüyor. Emzirme süresi uzadıkça aralarında hipertansiyon, yüksek kolesterol, diyabetin de bulunduğu hastalıklara yakalanma riski azalıyor. Araştırma ekibinden New York Hastanesi hekimlerinden Dr. Adam Aponte, emzirmenin vücutta bazı hormonların salınımını artırdığını, emzirmeyle kadın vücudundaki yağ oranmm düşmesi kadar bu hormonların salınımının da daha sağlıklı bir yaşama katkıda bulunduğunu kaydetti.

Anne de bebek de kazançlı

Bebeklerin ilk 6 ay boyunca yalnızca anne sütüyle, bu sürenin ardından da diğer gıdalar ve anne sütüyle beslenmesi yönündeki yaklaşım dünya genelinde yaygınlık kazanır'ken sağlık alanında çalışan uluslararası kuruluşlar da düzenledikleri kampanyalarla anneleri bu yönde bilinçlendiriyor. Annelerin kalp damar sağlığını koruduğuna yönelik son bulgulara ek olarak, emzirmenin kadınlarda meme, rahim ve yumurtalık kanseri riskini azalttığı ve daha güçlü kemik yapısı sağladığı tıbbi olarak kanıtlanmıştı. Doktorlar, emzirmenin, bir kadının "doğum sonrası sağlık açısından toparlanma" dönemine büyük destek olduğunu belirtiyor.


Anne sütüyle beslenen bebekler solunum, sindirim ve boşaltım sistemi enfeksiyonlarına karşı daha güçlü bünyeye sahip oluyor. Anne sütü bebeklerin ishal risklerini azalttığı gibi "ani çocuk ölümü" olarak bilinen sendromun da anne sütü alan bebeklerde daha nadir görüldüğü kaydediliyor. Yaşamının ilk aylarındaki korumanın yanı su*a anne sütüyle beslenen çocuklarda ileriki yaşlarda da alerji, obezite veya diyabet gibi hastalıklar, ltiç anne sütü almayanlara oranla daha seyrek görülüyor.


ETİKETLER : ,

DİĞER ANNE BEBEK HABERLERİ
ANNE BEBEK HABERLERİNİN ALT KATEGORİLERİ
 
Tek Tıkla Tüm Ulusan Gazete Manşetleri
 
TV8 Okan Bayülgen Me
Kanal D Nurgül Yeşil
Kanal D Nurgül Yeşil
Beyaz Show Olum Bak
Beyaz Show Haktan Ta
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Rémi GAILLARD’ın Abs
Başbakan Erdoğan'ın
VİDEO-Beyaz Show Bu
VİDEO-Kanal D Yalan
[ Tümünü Göster ]
 
 
28 Şubat Soruşturmasında Reha Muhtar a Neden Bağırıyordun Diye Sorulmalı mı ?
EVET
HAYIR
GEREKSİZ BİR ANKET

Diger Anketler İçin Tıklayın...
 
Acil Satılık Uygun Fiyata Denize Sıfır Y
Reklam Ver
İl İl Namaz Vakti , Namaz Vakitleri , Ra
Xsorgula.Com Online Sorgulama Sitesi İle
Gazete Manşetleri - Günlük Gazete Manşet
Üniversite Web Adresleri
Medya Yayın Linkleri - Gazete Linkleri -
TV İzle - Radyo Dinle
Belgeseller İzle
Yabancı Müzik Dinle
Sesli Şiir Dinle
T.S.M Dinle
Türkü Dinle
İlahi Dinle
Ezgi Dinle

Şehirlerde Arama 
Sehir Seçin  Sehir Seçin  Adana  Afyonkarahisar  Aksaray  Ankara  Antalya  Aydin  Balikesir  Bolu  Bursa  Çanakkale  Çorum  Denizli  Diyarbakir  Edirne  Elazig  Erzurum  Eskisehir  Gaziantep  Hatay  Istanbul  Izmir  Kahramanmaras  Kayseri  Kocaeli  Konya  Kütahya  Malatya  Manisa  Mersin  Mugla  Nevsehir  Osmaniye  Sakarya  Samsun  Sivas  Tekirdag  Trabzon  Usak  Zonguldak
Buraya Reklam
Web Stats
Sitemizde Yayınlanan haber, Yazı, Video, Makale ve Dökümanları Sitemiz Paylaşım Amaçlı Sunar Ve Hiçbir Sorumluluk Kabul Etmez.
Buraya Reklam
 
İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Hakkında Karar, nimet çubukçu , Yetenek Sizsiniz Türkiye Kapkara Show Karanlıkta Köpek Balığı İzle-VİDEO 09 Ekim 2011, Yalan Dünya Çağatay Tülay, TFF Başkanı Mehmet Ali Aydınlar göreve devam etme kararı aldı. AYDINLAR istifa etti mi, 12 Haziran 2011 Milletvekili Seçimi ZONGULDAK İli ve İlçerleri Kesinleşmiş Seçim Sonucu, en son bedelli haberi, Online Anestezi Filmini İzle Kategori :Korku Filmleri , çocuk ile kadın evleniyor izle, Türkiye Maç Özeti ve Goller, Olaylı derbinin, 15 Temmuz 2012 dgs sınavı, watch tv5 online, Depremden 9 gün sonra kurtarılan kadın, Parçalanan cesedin kimliği, sözlerine Nazlı ılıcak, bıçaklı kavgaya dönüştü. İşçi emeklisi 52 yaşındaki R.D., Kedi Çaktırmadan arkadaşını merdivenden yuvarlıyor.Atv Haberde çıkan kedi, herhangi bir rahatsızlığı olmayanlarda orucun kalp açısından olumlu etkiler oluşturduğunu belirtti. , Yozgat ili Kaçıncı Deprem Bölgesinde, Paolo Nutini, denizli ilköğretim, OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ 2011-2012 YGS LYS Ek yerleştirme boş Kontenjanları, parfümlerin kansere etkileri, bu yıl ilk kez ortaöğretim 9. sınıflar için uygulanacak taşımalı eğitim ile ilgili esasları belirledi., AB Fransa hakkında yasal işlem başlatıyor, abdulvahap akman, Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Öğretmenliği Branş Sıranız, Göztepe Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Online İnternetten 182 Mhrs Randevusu Al, İçişleri ve Maliye Bakanlıklarına Ait Atama Kararları,