Bristol Üniversitesi bilim adamlarının yaptıkları araştırmalar, anne sütüyle beslenmenin uzun vadedeki faydaları arasında, tansiyon üzerindeki olumlu etkisinin bulunduğunu ve bu sayede kalp krizi risklerinin azaldığını ortaya koydu. Bilim adamları, anne sütüyle beslenen bebeklerin biberonla beslenenlere göre daha düşük tansiyonu olduğunu belirtiyor. Bunun da bu bebeklerin ileriki yaşamlarında kalp krizi geçirme riskinin daha düşük olacağı anlamına geleceğinin altı özellikle çiziliyor. Bristol Üniversitesi araştırmasının, 0-7 yaş arasında yaklaşık 5 bin bebek üzerinde yapıldığı ve araştırma sırasında doğum kilosu, ailenin sosyo-ekonomik durumu ve benzeri diğer etkilelerin de göz önünde tutulduğu belirtiliyor. Araştırmayı yapan bilim ekibi, anne sütünün koruyuculuğunun formülünde yattığını da belirtirken, sütte bulunan damar sertliğini önleyici yağ asitlerinin bu sonucu sağladığını söylüyor.